
سمپلینگ یا سمپل مارکتینگ چیست؟
سمپلینگ یا سمپل مارکتینگ چیست؟ سمپل مارکتینگ آنلاین چه مزایایی دارد؟ در این مقاله با بررسی تاثیر سمپلینگ در معرفی برندها و محصولات مختلف به مزایای این سبک از بازاریابی خواهیم پرداخت.
سمپلینگ یکی از روشهای جالب تبلیغات و بازاریابی است که از چندین سال قبل مرسوم و در میان صاحبان برندها محبوب شده است. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی سمپل مارکتینگ و سمپلینگ آنلاین بپردازیم و تاثیرات سمپلینگ آنلاین را در جلب اعتماد مشتریان، معرفی محصولات و افزایش فروش بیان کنیم.
سمپلینگ چیست؟
سمپل مارکتینگ، یک روش تبلیغات و بازاریابی از طریق ارائهی نمونه محصولات رایگان به مصرفکنندگان است. این روش با تاثیر عمیقی که بر ذهن مصرفکننده دررابطهبا محصول میگذارد به یکی از محبوبترین روشهای تبلیغات تبدیل شده است. در این روش یکسری افراد آموزشدیده با ظاهری خوشایند از مصرفکنندگان میخواهند که محصول موردنظر را تست کنند و در این حین مزایا و ویژگیهای محصول را به آنها توضیح میدهند. محصولاتی که بهعنوان نمونه در اختیار افراد قرار میگیرد شامل مواد غذایی، نوشیدنی، قهوه و… است که امکان تست در همان لحظه وجود دارد. این روش تبلیغات هم باعث جلب اعتماد مصرفکنندگان و هم باعث حک شدن مزایای محصول در ذهن آنها میشود.
در محصولاتی که امکان تست آنی و لحظهای وجود ندارد، نمونهی محصول را در ظرفهای کوچک به همراه بروشور و کاتالوگ توضیحات محصول در اختیار مصرفکنندگان بهصورت رایگان قرار میدهند. این روش برای تبلیغ و معرفی محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب است.
نمونههای رایگان قهوه در لیوانهای یکسان برای تست کردن مصرفکنندگان
مزایای سمپلینگ (sampling)
روشهای زیادی برای تبلیغات وجود دارد و بکار بردن هریک از این روشها مزایای خاص خود را دارد ولی روشی که در ارتباط با مخاطب باشد و محصولات را در اختیار مصرفکنندگان قرار دهد، تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. از مزایای سمپل مارکتینگ میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛
- معرفی محصول به مصرفکنندگان
- امکان تست محصول بلافاصله پس از معرفی
- ترغیب مصرفکننده به تست محصول به دلیل رایگان بودن آن
- آگاهی افراد از مزایا و ویژگیهای محصول همزمان با تست آن
- امکان پاسخدهی به سوالات افراد در حین تست محصول
- القای تاثیر قوی در ذهن مصرفکننده در حین تست محصول
- امکان اصلاح نگرش مشتریان سابق دررابطهبا محصول
همهی مزایای گفته شده برای این روش تبلیغات به موثر بودن این روش تاکید دارد و قدرت تأثیرگذاری این روش را آشکار میسازد.
تاریخچهی سمپلینگ
اطلاعات دقیقی از تاریخچهی سمپلینگ در دست نیست ولی میتوان نمونههایی از اجرای سمپلینگ را که تاریخی شدهاند، بیان کرد. در قرن چهاردهم میلادی وقتی که پیرز پلومن از این روش برای فروش اشعار خود به اشرافزادگان استفاده میکرد و با خواندن قسمتی از شعر آنها را برای شنیدن بقیهی آن ترغیب میکرد. یک کارخانهی صابونسازی در قرن هجدهم میلادی در واشنگتن، نمونههایی رایگان از محصولات خود را در اختیار مصرفکنندگان قرار میداد که به موفقیت چشمگیری رسید. سمپلینگ در ایران از سال 83 رونق یافت و بهمرورزمان به یکی از پرطرفدارترین روشهای تبلیغاتی تبدیل شد.
تاثیر سمپلینگ بر فروش محصول
شرکتها و برندهای معروف جهان از سمپلینگ برای معرفی محصولات خود بهره میبرند. سمپلینگ میزان فروش را از 2 تا 20 برابر افزایش میدهد و این میزان باتوجهبه شرایط متفاوت میشود. در زمان اجرای سمپلینگ باتوجهبه آگاهی افراد از ماهیت و مزایای محصول، فروش محصولات افزایش مییابد. در هنگام اجرای سمپلینگ یک فرایند چندمرحلهای صورت میگیرد که کیفیت هر مرحله نقش مهمی در میزان فروش دارد که ای مراحل به شرح زیر هستند؛
مرحلهی اول شناخت محصول است یعنی گردآوری اطلاعات و مشخصات دررابطهبا محصول. مرحلهی دوم برنامهریزی در جهت اجرای سمپلینگ است و مرحلهی سوم اجرای سمپلینگ که به یک نیروی ماهر و مجرب نیاز دارد. مرحلهی آخر ارزیابی از عملکرد سمپلینگ و تاثیرات آن در فروش محصول است.
با پیکاپک میتوانید برند محصولات خود را به مصرفکنندگان معرفی کنید و به آنها امکان تست محصول را در منزل دهید تا با اطمینان خاطر از محصولات شما استفاده کنند و این امری مهم در جلب رضایت مشتریان است.
سمپل مارکتینگ آنلاین چیست؟
یکی از روشهای نوین تبلیغات و بازاریابی سمپلینگ آنلاین است. در این روش محصولات بهراحتی وارد منازل مصرفکنندگان میشود و آنها از نمونهی محصولات استفاده میکنند. در این روش علاوه بر معرفی محصول و جلب اعتماد مصرفکننده، از نظرات آنها برای ارتقا محصولات بهرهمند میشوید و در نهایت در صورت رضایت مصرفکننده از محصول باعث افزایش فروش میشود.
پیکاپک اولین پلتفرم سمپلینگ آنلاین در ایران است که با ارائهی محصولات آرایشی، بهداشتی، سلامت و چای و دمنوش به مشترکین خود، محصولات را از برندهای تایید شده و بهصورت رایگان در اختیار مصرفکنندگان قرار میدهد. پیکاپک این امکان را به افراد میدهد تا هر ماه با محصولات مختلف آشنا شوند و در صورت رضایت، از محصولات موردنیاز خود سفارش دهند. برای دریافت بستههای مهیج پیکاپک میتوانید به سایت پیکاپک مراجعه کنید و با ثبتنام در سایت و خرید اشتراک، ماهانه شگفتزده شوید.
مزایای سپردن تبلیغات به سمپل مارکتینگ آنلاین چیست؟
با این روش با صرف بودجهی کم شما قادر خواهید بود که یک تبلیغات گسترده انجام دهید. با سپردن تبلیغات به پیکاپک شما این امکان را خواهید داشت که محصولات خود را به دست مخاطبان محصول در زمان و مکان صحیح برسانید که بزرگترین مزیت برای صاحبان برند محسوب میشود.
شناسایی دقیق مصرفکنندگان و نیاز آنها یکی از دغدغههای تولیدکنندگان است؛ بنابراین فرستادن نمونه محصولات به دست افراد بر اساس نیازمندیهایشان باعث شناخت محصول و جلب اعتماد افراد برای استفاده از برند محصولات شما میشود.
مزایای عضویت در سایت پیکاپک
باتوجهبه کمبود وقت در دنیای کنونی و نیاز انسان به استفاده از محصولات باکیفیت بر اساس سلیقهی شخصی، نمیتوانیم محصولات تولید شده توسط همهی برندهای مختلف را امتحان کنیم. پیکاپک این امکان را فراهم کرده است تا ماهانه نمونههایی از محصولات برندهای مختلف را از لحاظ کیفیت، مواد اولیه و… بررسی کنیم و بهترین برند را برای مصارف گوناگون خود انتخاب کنیم.
با عضویت و ثبتنام در پلتفرم سمپل مارکتینگ آنلاین پیکاپک مصرفکنندگان میتوانند با تست رایگان محصولات انواع برندهای تایید شده آگاهانه خرید کنند. پیکاپک ماهانه شما را با بستههای هیجانانگیز شگفتزده میکند. هر ماه 5 تا 7 محصول در دستههای آرایشی، بهداشتی، سلامت و دمنوش برای شما ارسال میشود تا برحسب نیاز و سلیقهی خود اقدام به خرید کنید و از محصولات برندهای مختلف شناخت کافی به دست آورید.
برای عضویت در سایت پیکاپک چه باید کرد؟
برای عضویت در سایت پیکاپک کافی است که وارد سایت پیکاپک شوید و در قسمت ثبتنام کلیک کنید. با واردکردن آدرس و اطلاعات شخصی و خرید اشتراک ماهانه از دریافت بستههای مهیج پیکاپک لذت ببرید و با ثبت نظرات خود دررابطهبا محصول استفاده شده، تولیدکنندگان را در ارتقا محصولاتشان یاری دهید.
در آخر
بهجرئت میتوان اظهار کرد که سمپل مارکتینگ، باتوجهبه ارتباط نزدیکی که با مصرفکنندگان برقرار میکند تأثیرگذارترین روش تبلیغات محسوب میشود. سمپل مارکتینگ آنلاین به دلیل جذابیتی که برای مصرفکنندگان در مواجهه با محصولات جدید را دارد و همچنین ورود به منازل افراد هم برای مصرفکنندگان و هم برای تولیدکنندگان یکی از بهترین و مقرونبهصرفهترین راهحلها در معرفی محصولات است. اگر شما هم جز کسانی هستید که شیفتهی بستههای وسوسهانگیز پیکاپک شدهاید با ورود به سایت پیکاپک و ثبتنام بهصورت ماهانه از محصولات برندهای مختلف و تایید شده به طور رایگان بهرهمند شوید.